메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정유진 (전북대학교)
저널정보
한국유아교육학회 International Journal of Early Childhood Education International Journal of Early Childhood Education 제28권 제2호
발행연도
2022.12
수록면
99 - 114 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to develop a gender sensitivity education program for parents with young children. The contents selected were ‘the concept of gender,’ ‘daily gender issues inside and around oneself,’ ‘the significance of gender sensitivity for child development,’ and ‘what to do to become a gender-sensitive parent.’ These contents were chosen to cover the cognitive, emotional, and practical aspects of gender sensitivity. Contents were organized consistent with Tyler’s model. Certain aspects of gender training were also incorporated into the program design. This program is ready to be implemented after it is evaluated for appropriateness in its contents, organization, and other related materials.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0