메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이주리 (전남대학교)
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제35권 제4호
발행연도
2022.12
수록면
109 - 127 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The American novelist Sherwood Anderson rejected the emphasis on plot that was common among his precursors and promoted a new mode of writing. In seeking to express the ineffable feelings and emotional realities of humans, he created narratives to imitate the core features of a character. Published in 1919, Winesburg, Ohio (1919), a collection of short stories, expresses what lies behind surface realities, with multiple sensory images and visually arresting scenes. Intentionally highlighting the grotesque features of a character, the tales arouse a sense of eeriness in the reader’s mind but, ultimately, lead one to rethink what is beautiful and lovable. By focusing on the first Winesburg tale, “Hands,” this paper unravels the meanings that can be drawn from Anderson’s representation of the main character. Given the interesting affinities between Anderson and Vincent Van Gogh, who sought to examine the emotional realities of human beings, this paper reads “Hands” alongside The Potato Eaters by Van Gogh.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0