메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김민경 (고려대학교)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제32권 제3호
발행연도
2021.9
수록면
33 - 54 (22page)
DOI
10.18209/iakle.2021.32.3.33

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the needs of foreign students for a media Korean language curriculum and to derive implications for the development of the curriculum. This study aims to discuss the Korean language curriculum, which is a medium that educates the Korean language based on media and develops the ability to acquire and produce new information, beyond passive media utilization. The ultimate purpose of the media Korean language education proposed in this study is to foster media literacy that allows the use of Korean critically and creative communication. The contents of the education consist of four areas: approach and utilization, critical acceptance, creative calculation, and multimedia communication. In this study, 121 foreign students were surveyed on the demand for the development of a Korean language curriculum to developm Korean language media literacy, the demand for four education areas, and the demand for media types. The results show that every question has a high need and demand. These findings could be used as a basis for the development of a more advanced media Korean language curriculum.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0