메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제26권
발행연도
2016.1
수록면
29 - 54 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The study discusses the concerning about integration of grammar and media language into the new subject 'Language and media' especially attempts to unify through relationship between sentences and media language. The purpose of this study is finding common and different points between sentences and media language, possibility of integration, and way to integration. First, the study focused on media at sentence level that is an unit of grammar. For this, the researcher finds correlationships between language and media through previous discussion and how media and sentences, unit of language, are related. Conversely, the researcher finds how sentences are developed in media language. Finally, the study divides achievement standards of 2015 curriculum's subject 'Language and media' into achievement standards of sentences and media and suggests way of integration around achievement standards of sentences. Here the study integrates 2 sentence-single achievements with media language achievement standard and sentence-single achievement standard and media-language-single achievement standard because they have similar educational contents. And the study suggests the way of integrated configurations for 2 integrated achievement standards those are integrations of sentences(or grammar) and media language.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0