메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤효녕 (단국대학교)
저널정보
한국현대영미시학회 현대영미시연구 현대영미시연구 제24권 제2호
발행연도
2018.11
수록면
51 - 78 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this paper is to claim that the first stanza of T. S. Eliot’s The Waste Land has the narrative structure of the dramatic monologue. To clarify the claim, I first refute the extant views that the stanza is uttered by two speakers, the poet/narrator and Marie. Such views are contradictory to one another as well as not clearly justified by the context of the poem, since they are not reliably founded on the compositions of the text. Instead, they depend on the preconceptions imbued by biographical and historical information about the poet and Countess Marie Larisch. To the contrary, this paper understands the whole stanza as spoken by a single person to an auditor in the same poetic situation. As Robert Langbaum and other explicators unanimously indicate, “some interplay of the speaker and the listener,” among others, is the most unfailing characteristic of the dramatic monologue. My contextual analysis of the stanza points out line 12, spoken in German, and line 17, “In the mountains, there you feel free,” as two decisive evidences of such dramatic interplay taking place. Thus, in the first stanza of The Waste Land, Eliot is not featuring two (or, even, more) speakers but is presenting the single speaker Marie, who relates some fragments of her present and past life and psyche to her specific listener in the form of the dramatic monologue.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0