메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤희수 (부경대학교)
저널정보
한국현대영미시학회 현대영미시연구 현대영미시연구 제24권 제2호
발행연도
2018.11
수록면
79 - 109 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper analyzes Dance Dance Revolution by Cathy Park Hong, one of the leading second-generation Asian-American poets, and explores the meaning of revolution in its title and how it is related to the position of the poet belonging to an ethnic minority. To explore the nature of the revolution carried out by the poet, this study will employ some Deleuzean concepts such as nomad, rhizome, and deterritorialization. Dance Dance Revolution is a poem sequence in two voices. The Guide, a migrant or nomad working for a hotel in the Desert, is a former Korean dissident from the Kwangju Uprising of 1980. While she speaks a hybridized language called Desert Creole, the Historian interviews the Guide and annotates her commentaries in standard English. The Desert Creole spoken by the Guide is a rhizomatic combination of multiple languages including English and Korean. Crossing the borderlines of various deterritorialized languages, the poet carries out a revolution by which she challenges and subverts the dominancy of the major language. Praising the “beige population” reproduced by miscegenating couples in the Desert, Hong presents the image of genuine ethnic diversity. The poet also problematizes the validity of official history hiding and erasing many meaningful historical facts. In this poem sequence, Hong presents an imagined place, where ethnically diverse people liberated from the repression of historical and cultural roots use hybrid languages without reserve.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0