메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이지연 (한국외국어대학교(글로벌캠퍼스) 러시아연구소)
저널정보
연세대학교 유럽사회문화연구소 유럽사회문화 유럽사회문화 제19호
발행연도
2017.12
수록면
85 - 112 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
During the first decades of 20th century in Russia appeared various experimental art movements ? cubo-futurism, Russian futurism, constructivism, suprematism etc. Then even the verbal art actively introduced graphic elements, that the intersection between verbal and visual resulted in strong ties of distant forms - art and literature. This paper examines the semiotic aspects of the visual as a cultural dominant in the Russian avant-garde period. The introductory chapter of the paper outlines the tradition of Russian visual poetry and examines the aesthetic premises shared by the Russian avant-garde with Baroque. The visual poetry tradition that stands out in both the avant-garde and baroque comes from the awareness of the word’s semiotic duality that is both a medium of meaning and a graphical entity. The question about the relationship between symbol and reality raised by both movements leads to their specific aesthetic practices. This gave rise to the famous Baroque metaphor “world as a book” on the one hand and made possible the romantic expansionism of the Russian avant-garde on the other. In this paper the author analyzes Russian avant-garde’s anti-representational orientation through the concepts of reverse perspective, parergon and catachresis and reveals how creating a new book can be understood as a revolutionary act.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0