메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조성준 (디지털사회통합정책연구센터)
저널정보
한국인터넷윤리학회 디지털 윤리 The Digital Ethics(디지털 윤리) 제1권 제1호
발행연도
2017.12
수록면
46 - 55 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
A new type of literacy is required in the hyper-connected society. In a digital environment with new introduced characteristics such as bi-directionality and networking, it is necessary not only to have a good ability to utilize information technology, but also able to critically select and utilize information. The current digital literacy measurement system shares many characteristics in various institutions and countries. It is important to move in different directions without a framework that focuses on any one technology or approach. Therefore, this paper emphasizes a specific framework for applying digital literacy in a hyper-connected society, and analyzes and reorganizes the definition of digital literacy so that organizations and individuals can better standardize elements thereby can be accessed more easily. This will enable educators to better see and explore the ongoing adjustments to areas of expertise caused by the emerging technological advancements in education. This will improve the understanding of digital literacy in a hyper-connected society, create new understandings, and identify better programs in a constantly changing learning environment.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0