지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
비원어민 영어 화자 교수진의 영어매개강의에 대한 경험과 인식: 포커스 그룹 연구
응용언어학
2024 .06
A Case Study Approach : Examples of Successful English-mediated Instruction
응용언어학
2018 .12
영어 매개 강의와 공용어로서의 영어에 대한 한·중 인식 비교
언어학 연구
2022 .07
한국인 교수자의 영어매개강의에 대한 국내 대학생과 외국인 유학생의 인식과 선호도 연구
영어영문학연구
2016 .01
Chinese International Graduate Students’ Perceptions of English as a Medium of Instruction (EMI) Courses at a Korean University
Journal of Asia TEFL
2021 .10
Corrective Feedback and Engineering Students’ Perceptions of Interdisciplinary Study Through English-Medium Instruction
Foreign Languages Education
2020 .01
Exploring Korean University Students’ Challenges and Responses in Online English-Medium Instruction
현대영어영문학
2024 .05
English-Medium Instruction in Higher Education: Lessons from China
Journal of Asia TEFL
2019 .01
Roles of Teacher Feedback in Promoting Effective English-Medium Instruction of a Business Subject
Journal of Asia TEFL
2020 .01
대학 학부과정에서의 영어 수요: 영어 전공 강의 및 영어 교재 사용을 중심으로
영어교육연구
2018 .01
영어 전용 수업에서 영어 전용의 의미: 학습자들의 관점들로 본 교실 내 영어 사용 현황
언어과학
2021 .01
English as a Medium of Instruction: A Case Study at a Gifted High School in Vietnam
Journal of Asia TEFL
2018 .01
영어학 분야 영어매개수업에 대한 대학생 인식 연구
영어영문학21
2023 .03
Students’ Perspectives of EMI Distance Learning Class Satisfaction
새한영어영문학회 학술발표회 논문집
2020 .10
Bifurcated Language Policy and Practice: English Only Policies vs. De Facto Translingual Practices in English-Medium Instruction Classrooms at a Korean University
영어학
2022 .01
영어 전용 교과와 영어 혼합형 교과 강의에 대한 학습자들의 인식 비교
영어영문학연구
2017 .01
Examining the Effectiveness and Challenges of an EMI Global Program in South Korea: A Case Study
영어영문학연구
2023 .06
교양영어 수업에서 원어민교수의 한국어 구사에 대한 교수와 학습자의 인식연구
새한영어영문학
2015 .08
Recent Advancements in English Education in the Multilingual Context of Kazakhstan
영어학
2024 .01
수요자중심의 교양영어 교과과정 개편에 관한 연구: K대학교 사례를 중심으로
영미어문학
2018 .06
0