메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이병민 (서울대학교) 조희연 (서울대학교) 최정은 (서울대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제30권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
227 - 258 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examined university students’ English needs in the focus of English-medium instruction and English text use. A total of 1,333 students participated in an online survey that was sent to all the students in a university located in Seoul, Korea. The participant students varied in majors such as humanities and social sciences, natural sciences, engineering, medicine, and arts. Crosstab and chi-square analyses were conducted in order to examine potential group differences in majors expressed in the survey. Results indicated that most undergraduate students were likely to take EMI courses without choice in that most of them were mandatory for their academic majors. Most students expressed difficulties in listening and speaking in EMI courses. However, students demonstrated different English needs according to their academic fields in terms of taking EMI courses and English text use. Based on the present results, pedagogical implications and suggestions for more effective EAP at the university level were discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (75)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0