메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안혜선 (공주대학교) 배지영 (공주대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제14권 제3호
발행연도
2021.8
수록면
39 - 58 (20page)
DOI
10.20487/kasee.14.3.202108.39

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the linguistic difficulty among Highschool English textbooks with 2015 Revised National Curriculum, EBS-CSAT prep books, and College Scholastic Ability Test. The Coh-Metrix features used in the present study are lexical features, syntactic complexity, and readability. Each of the five types of EnglishⅠ and EnglishⅡ textbooks based on the revised 2015 curriculum, seventy five reading materials in the English section from 2019 to 2021 CSAT and those in EBS-CSAT prep books were built as a corpus and analyzed with Coh-Metrix. Overall, the results show that linguistic difficulty levels of EBS-CSAT prep books and CSAT are higher than those of revised version of 2015 English textbooks in terms of lexical features, syntactic complexity, and readability. In addition, the findings reveals that the continuity among English Ⅰ, EnglishⅡ textbook, EBS-CSAT prep books, CSAT is not well-organized based on the Coh-Metrix indicies. It would be desirable to keep a balance the difficulty among the materials for students to prepare for CSAT only through the National Curriculum.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0