메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
심영숙 (가톨릭대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제15권 제2호
발행연도
2022.5
수록면
59 - 82 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper attempts to determine the extent to which ELF (English as a lingua franca) features are integrated into the English section of the CSAT (College Scholastic Ability Test). It analyzes the test items presented in the English sections of the CSATs administered for the academic years between 2015 and 2022. The findings are as follows: (1) almost all the dialogues and monologues in the listening tests involve inner circle speakers only; (2) all the sound files in the listening tests are recorded in American English; (3) most of the dialogues and monologues are thought to take place in inner circle countries; (4) communication strategies, which are commonly found in ELF interactions, are rarely used in the dialogues, and the strategies, if any, seem to have been included to assist test-takers’ understanding by highlighting the key information; and (5) some of the passages in the reading tests explicitly refer to cultures of global regions and inner circle regions, but only two passages contain cultural content of Korea. These findings suggest that the English section of the CSAT does not adequately incorporate ELF-oriented features in its test items. The paper concludes by discussing ELF-related suggestions for the future development of the English section of the CSAT.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0