메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송민영 (고려사이버대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제13권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
47 - 67 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the relationship between adult e-Learners’ English learning experiences and their performance on writing tasks. A total of 249 cyber university students took a writing diagnostic test which was composed of seven tasks and responded to a questionnaire regarding their own English learning experiences. The data were analyzed using Chi-square tests of association. The main findings are as follows: 1)‘attending schools’ is not significantly associated with any writing tasks. 2)‘attending private lessons’ is significantly associated with some of the writing tasks. 3)‘staying in English speaking countries’, ‘watching English videos’, ‘writing English emails or other documents’, and ‘speaking with English native speakers’ are very strongly associated with all writing tasks. Lastly, ‘memorizing English words’ is marginally associated with some writing tasks. Findings and implications are further discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0