메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김재경 (배재대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제87집
발행연도
2018.12
수록면
145 - 169 (25page)
DOI
10.21296/jls.2018.12.87.145

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study was to investigate the effects of book report (mind-mapping and summarizing) activities utilizing English storybooks on the English vocabulary, the writing ability, and the perceptions of college students toward reading English storybooks and book report activities. A total of fifty eight students were divided into two groups, 35 for the experiment group and 23 for the control group. The experiment group was asked to read English storybooks and write book reports for eight weeks while the control group was asked to write an essay and study vocabulary. The participants were also asked to answer a post-survey to examine their perceptions toward reading books and writing book reports. An interview was also conducted to examine the learners’ perceptions. The results of the study indicated that the reading and writing group showed positive effects concerning their vocabulary learning and their writing ability when book report activities were added.

목차

1. 서론
2. 문헌 연구
3. 연구 방법 및 절차
4. 연구결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0