메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안소영 (서울가락초등학교) 김태은 (서울교육대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.25 No.3
발행연도
2020.1
수록면
439 - 469 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify first graders’ preferences for storybooks and informational books and to analyze the factors that determine their preferences. For this study, 25 students in Seoul G elementary school participated in the preference survey. The preference survey consisted of multiple choice and descriptive questions and was conducted before and after English book reading classes. According to the results, students preferred storybooks over informational books, and their preference for storybooks became stronger after the English book reading class. The analysis of factors that determine their preferences revealed that key determinants were related to content, aesthetic, form, and learning. When the determinants are carefully considered in book selection, both storybooks and information books can be an effective and interesting reading material for students to learn English. This study has significance in that it provides valuable insights into understanding book preference determinants when we need to consider the selection of storybooks and informational books.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0