메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Mohd. Moniruzzaman Akhand (Eastern University)
저널정보
범태평양응용언어학회 Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 제19권 제2호
발행연도
2015.12
수록면
55 - 74 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Now a day, the buzz word for a language classroom is ``learner autonomy`` that is defined differently by different experts. The fundamental of learner autonomy, however, is to involve learner in the teaching and learning process. The term ``webquest`` is also a new concept to the teachers in this part of the world. A webquest is an internet based module designed by an instructor that presents a task with predefined process, resources and a rubric for the learners to undertake the tasks step by step and at the end they self-assess their performance based on the rubric provided on the module. This paper explores the possibility of implementing such a task that makes use of technology (i.e. a webquest) where the learners need to explore the resources by themselves; write down a paper based on their reading and the piece of writing is assessed by the learner her/himself based on a rubric provided. The research shows that when the learners are given autonomy in the classroom, their learning boosts up and their performance curve also rises.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0