메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김영아 (한남대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第97輯
발행연도
2023.5
수록면
243 - 263 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
 This study investigates the lecturers’/professors’ perceptions of the class design and management at the Department of Japanese at a university. The study focus pertains to the shift from “offline” to “online” lectures in the first semester of 2020 during the outbreak of COVID-19 and the subsequent return to “offline” lectures in the first semester of 2022. This study aims to understand the lecturers’/professors’ experiences, improvement strategies for instructional design and management, and changes in perceptions resulting from the revival of online classes.
The findings indicate a high demand for the expansion and quality improvement of online education in the post-COVID-19 period. It is necessary to leverage online platforms for offline classes to adapt to these changes, drawing from the experiences gained during online instruction. Additionally, designing and managing online/offline teaching for every subject becomes essential to navigate the evolving educational landscape. Furthermore, it is necessary to enhance lecturers’/professors’ teaching skills and provide institutional and administrative support from the university. This support should include establishing an environment conducive to hybrid teaching.

목차

1. 들어가기
2. 선행연구
3. 연구 대상 및 연구 방법
4. 연구 결과
5. 나가기
参考文献
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-913-001541948