메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유원원 (동의대학교) 김치용 (동의대학교)
저널정보
한국멀티미디어학회 멀티미디어학회논문지 멀티미디어학회논문지 제26권 제6호
발행연도
2023.6
수록면
742 - 752 (11page)
DOI
10.9717/kmms.2023.26.6.742

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Chinese films are concentrated only on domestic box office profits, and overseas profits are quite insufficient. Globalization is necessary for Chinese films to continue to develop, and Korea is an important entry point for Chinese films to enter overseas markets. This study compared and analyzed big data on reviews of Chinese and Korean films by Korean audiences to derive strategies necessary for the growth of Chinese films in the Korean film market. For big data analysis, movie review data from portal sites were used in 2022 and data analysis was conducted using Textom programs to derive points that Chinese films need to improve to enter the Korean market.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론
3. 연구 방법
4. 분석 결과
5. 결론
REFERENCE

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0102-2023-004-001764963