메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신인선 (연세대학교) 채수진 (울산대학교) 양은배 (연세대학교)
저널정보
한국의료시뮬레이션학회 한국의료시뮬레이션학회지 한국의료시뮬레이션학회지 제7권 제1호
발행연도
2023.6
수록면
31 - 37 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Background: The purpose of this study was to determine the effectiveness of self-assessment by comparing the scores of students and standardized patients (SP) in a clinical performance examination (CPX).
Methods: A total of 32 students enrolled in their third year of medical school who participated in CPX education were recruited. From February to April 22, a total of 15 CPX scores were used, and the SP and students’ scores were compared and analyzed.
Results: Comparison of the SP scores with the student’s self-assessment scores demonstrated high self-assessment scores at all stations; furthermore, the students assigned themselves higher self-assessment scores as the number of repetitions of each station increased.
Conclusion: Research on self-assessment should be conducted continuously in order to prevent overestimation by the student in their self-assessment in the CPX. In addition, formative feedback on students’ clinical performance competencies is needed during CPX.

목차

서론
대상과 방법
결과
고찰
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0