메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신준하 (장안대학교) 윤상용 (단국대학교) 김송은 (인하대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제32권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2023.6
수록면
143 - 153 (11page)
DOI
10.35159/kjss.2023.06.32.3.143

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: The purpose of this study is to explore the causal relationship of Learned helplessness and Fear of Failure and Perceptions of Error, and to mediating effect of Perceptions of Error in the relationship between Learned helplessness and Fear of Failure.
Methods: To this end, 306 College Athletes from Seoul, Gyeonggi, Incheon, Chungbuk, and Jeonbuk universities were selected as a sample and using Spss 23 and Amos 23, descriptive statistics, frequency analysis, skewness, kurtosis, correlation analysis, reliability analysis, factor analysis , the structural model results and mediating effects were verified.
Results: As a result of this study, First, Learned helplessness had a significant negative effect on Perceptions of Error. Second, Learned helplessness had a significant effect on Fear of Failure. Third, Perceptions of Error had a significant negative effect on Fear of Failure. Fourth, there was a partial mediating effect of Perceptions of Error in the relationship between Learned helplessness and Fear of Failure.
Conclusion: Based on the above results, it will be a stepping stone toward the studies about the impact of Perceptions of Error, Learned helplessness ,and the relationship among the psychological factors that affect Fear of Failure. It will also provide an academic foundation for utilizing error recognition to create a practical environment that reduces students’ learned helplessness and fear of failure.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0