메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장원징 (단국대학교) 주진 (단국대학교) 조홍식 (단국대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제31권 제4호 (인문사회과학 편)
발행연도
2022.8
수록면
555 - 569 (15page)
DOI
10.35159/kjss.2022.8.31.4.555

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effects of teacher-student and peer relationships on students" perception of errors and sense of challenge in PE lessons. For this purpose, the investigator found a population of middle and high school students in Gyeonggi Province and selected 337 students through convenience sampling. A multiple regression analysis was conducted with the collected data in the SPSS Win Ver 23.0 statistical program. The findings were as follows: first, teacher-student, and peer relationships had statistically significant effects on students" perception of errors(error consideration, error learning, and error challenge) in PE lessons. Teacher and student relationship had no significant effects on error burden, one of the subfactors of the perception of errors; secondly, students" perception of errors had statistically significant impacts on their sense of challenge in PE lessons, but error burden under the perception of errors had no significant effects on it; and finally, teacher-student and peer relationships had statistically significant influences on students" sense of challenge in PE lessons.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-692-001694868