메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이경주 (호서대학교) 정병근 (단국대학교) 조홍식 (단국대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제31권 제1호 (인문사회과학 편)
발행연도
2022.2
수록면
589 - 605 (17page)
DOI
10.35159/kjss.2022.2.31.1.589

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effects of students" perception of errors on their academic efforts and classroom engagement in PE classes. For this purpose, the investigator found a population of middle and high school students in Gyeonggi Province and selected 331 through convenience sampling. Collected data was put to the multiple regression analysis with the SPSS Win Ver. 23.0 statistical program. The findings were as follows: First, students" perception of errors had statistically significant effects on their academic efforts in PE classes. of the subfactors of their perception of errors, the burden of an error had no significant effects on it. secondly, students" academic efforts had statistically significant impacts on their classroom engagement in PE classes. and finally, their perception of errors had statistically significant influences on their classroom engagement in PE classes. of its subfactors, the burden of an error and the challenge of an error had no significant influences on it.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0