메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조홍식 (단국대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제33권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2024.6
수록면
553 - 567 (15page)
DOI
10.35159/kjss.2024.6.33.3.553

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate how much effect the feedback environment of PE classes has on the self-directedness and student engagement of students. For this purpose, the study set middle and high school students in Gyeonggi province as its population and selected 323 students through convenience sampling. Collected data was put to the multiple regression analysis with the SPSS Win Ver. 23.0 statistical program. The findings were as follows: First, the feedback environment of PE classes had statistically significant effects on the self-directedness of students. Second, their self-directedness had statistically significant effects on their student engagement in PE classes. Finally, the feedback environment of PE classes had statistically significant effects on their student engagement, but the feedback acceptance environment, one of the subfactors of the feedback environment, had no significant effects on their student engagement(engagement in the topic).

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-151-24-02-090100382