메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第166輯
발행연도
2023.6
수록면
143 - 194 (52page)
DOI
10.18622/kher.2023.06.166.143

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The researcher selected the Regents History Test, a high school graduation test that measures achievement based on the New York State curriculum, as the study subject. Regent, New York State’s high school graduation test, has accumulated a long experience and adopts both a history selective test and a written answer test. Therefore, it is considered that it will provide useful implications for the relationship between the types of historical selective and self-answering questions, the production of rubrics, and the history evaluation goals and item development in Korea.
The purpose of this article is to learn about the characteristics of the New York State graduation test, the Regents History/Social Sciences exam, to look at the framework for historical thinking or historical content that the evaluation questions are trying to reach, to systematically analyze the types of past questions, and to study Korean history The purpose of this study is to obtain implications that can be applied to the development and scoring of multiple-choice and open-answer questions. The research method was combined with literature research on the New York State Regents exam, as well as past questions and rubric analysis of the Regent “Global History and Geography” and “American History and Government” exams from 2018 to 2023.

목차

1. 序言
2. 미국의 뉴욕주 졸업시험 리전트 시험
3. 변경된 역사/사회 리전트 시험 설계의 특징
4. 우리나라 역사평가 문항 제작에 주는 시사점 및 結語
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0102-2023-374-001739976