메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최윤희 (총신대학교) 류지수 (건국대학교) 전문기 (건국대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제105집
발행연도
2023.6
수록면
1 - 26 (26page)
DOI
10.21296/jls.2023.06.105.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to explore the influence of genre types on the compositions of Korean EFL college learners by examining multiple levels of linguistic features. A computational assessment tool called Coh-Metrix was utilized to analyze a set of 72 compositions, including cause/effect, comparison/contrast expository, and argumentative essays. The findings reveal that low frequency words and syntactically complex sentences were more frequent in expository texts (specifically, cause/effect texts) than in argumentative texts. In addition, compare/contrast essays had the highest density of noun phrases, one measure of syntactic complexity, and argumentative essays had the lowest scores for the number of words before main verbs, indicating lower syntactic complexity. This study offers valuable pedagogical implications for the instruction of diverse genres in EAP writing.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경 및 선행연구
3. 연구 방법
4. 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0