메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Eun Kyoung Lee (Seoul National University) Sun-Young Oh (Seoul National University)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제54권 제2호
발행연도
2018.8
수록면
357 - 381 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study explored Korean EFL learners’ use of the first person singular pronoun, I, in argumentative essays. To examine whether learners’ I differs according to genre and proficiency, the use of I in argumentative writing was compared with personal writing and between learners of low and high proficiency. The frequency, variability, and collocates analyses of I showed that learners used less Is with little variability in argumentative essays, mostly using it to deliver opinions in formulaic expressions or to strengthen arguments with boosters. In terms of proficiency, high-level learners in general used I less often and with more hedges compared to low-level learners, more closely resembling native speakers’ use of I. The study suggests that learners depend on I to express their opinions and achieve the goal of the argumentative genre and that the knowledge of using I effectively in writing is gradually acquired as learners’ proficiency increases.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Literature Review
3. Method
4. Results and Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-701-003398508