메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제40호
발행연도
2023.7
수록면
65 - 85 (21page)
DOI
10.24285/CLER.2023.7.40.65

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Starting from the issues of previous studies on emotional adjectives, this paper discusses the concept and characteristics of Chinese emotional adjectives. In order to examine the concept of emotional adjectives, we discriminated the semantic commonalities and differences between ‘qinggan(emotion)’ and ‘xinli(psychology), taidu(attitude), qingxu(mood), xinqing(feeling)’, and clarified the characteristics of ‘qinggan(emotion)’ based on the concept of emotion. Then, we defined the concept of emotional adjectives by relating its position in the category of emotional expressions. To clarify the characteristics of emotional adjectives, we compared and contrasted it with other members of the same category such as emotional verbs, personality adjectives, intelligence adjectives, and attitude adjectives. In conclusion, emotional adjectives are adjectives that directly describe the emotional state of the subject and have internal, unconscious, introverted, and temporary characteristics, requiring a semantic experience-based argument and a stimulus-based argument.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 중국어 감정형용사의 개념
Ⅲ. 중국어 감정형용사의 특성
Ⅳ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0102-2023-720-001914657