메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전소영 (숭실대학교) 유한주 (숭실대학교)
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제24권 제3호
발행연도
2023.9
수록면
395 - 418 (24page)
DOI
10.15706/jksms.2023.24.3.017

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to overcome the limitations of previous studies and empirically verify the structural relationship between the chatbot service quality dimension and usage intention in the chatbot service environment. To this end, we summarized the concept of chatbot and service quality through literature study, reviewed the chatbot service quality dimension, and proposed and empirically verified a research model based on the arrangement of concept and dimension of technology acceptance model. The results of this study reach the conclusion that it is important for users to recognize that the service is easy to use and useful by improving the quality of the chatbot service, to expand the chatbot service and secure a competitive advantage of the company along with the development of chatbot technology. The significance of this study is that it confirmed the mechanism by which the improvement of chatbot service quality leads to the intention to use it and proposed a direction for improving the competitiveness of the chatbot service of domestic companies.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구방법
IV. 실증분석 결과
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-088085843