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패션관련 사치품에 대한 태도 및 구매의도에 관한 연구: 30대 중국여성의 해외관광 경험자를 대상으로
관광레저연구
2020 .05
골프용품 소비자의 명품가치가 준거집단 영향력 및 명품구매의도에 미치는 영향
관광레저연구
2015 .11
Luxury product and brand purchasing behavior: A conceptual perspective
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2023 .06
The Emergence of New Conspicuous Consumption
유통과학연구
2015 .01
Do luxury brands have to trade off for sustainability?
Journal of Global Fashion Marketing
2024 .09
중국 소비자의 유교적 가치가 명품 구매의도에 미치는 영향: 물질주의의 조절효과를 중심으로
무역연구
2017 .01
The luxury economy and intellectual property
[KIIP] 한국지식재산연구원 도서DB
2015 .12
Faithful and luxurious: Mediating halal with luxury through self-congruity
Journal of Global Fashion Marketing
2024 .09
Impacts of U.S. affluent consumers’ luxury goods consumption beliefs on repeat purchases of luxury goods: Generational and gender comparison analyses
Journal of Global Fashion Marketing
2015 .06
고급레스토랑 이용 고객의 체면민감성이 과시적 소비성향과 브랜드 선호도에 미치는 영향
관광레저연구
2021 .09
Pride versus Face: What Motivates Asian Consumers’ Luxury Purchase?
Academy of Asian Business Review
2018 .01
“I like to buy pre-owned luxury fashion products”: Understanding online second-hand luxury fashion shopping motivations and perceived value of young adult consumers
Journal of Global Fashion Marketing
2023 .06
중국 와인소비자들의 세대별 과시적 소비성향이 구매의도에 미치는 영향에 있어 관여도의 조절효과
Tourism Research
2021 .09
명품관광에 대한 지각된 가치가 브랜드 태도 및 행동의도에 미치는 영향
MICE관광연구
2017 .01
Purchase Intention of Luxury Goods Online among Millennials : Korea VS. Russia
한국유통학회 학술대회 발표논문집
2019 .04
소셜 미디어 속 타인의 과시적 소비에 대한 소비자 반응 연구: 지각된 적합성과 자아존중감의 역할 중심으로
서비스경영학회지
2021 .09
중국 신세대 소비자의 명품과 복제품 브랜드 구매의도에대한 사회적 동기 및 개인적 동기의 영향
무역연구
2018 .01
중국인 소비자의 한국기업 이미지가 한국산 제품 구매의도에 미치는 영향: 한류콘텐츠 만족도, 과시소비성향, 자민족중심주의의 조절효과를 중심으로
무역연구
2020 .01
Gen Z consumers’ intention to adopt online collaborative consumption of second-hand luxury fashion goods
Journal of Global Fashion Marketing
2024 .09
A Motives’ Conceptual Framework of Luxury Brands in China: Focus on Generational Difference
무역연구
2020 .01
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