지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
From means to end: Understanding the millennial mind when buying luxury jewelry brands
Journal of Global Fashion Marketing
2023 .01
Effects of Experience Economy on Korean Temple Food Consumers’ Values, Satisfaction, Behavioral Intention: Generational Comparison
Culinary Science & Hospitality Research
2023 .02
패션관련 사치품에 대한 태도 및 구매의도에 관한 연구: 30대 중국여성의 해외관광 경험자를 대상으로
관광레저연구
2020 .05
중국 소비자의 유교적 가치가 명품 구매의도에 미치는 영향: 물질주의의 조절효과를 중심으로
무역연구
2017 .01
A Motives’ Conceptual Framework of Luxury Brands in China: Focus on Generational Difference
무역연구
2020 .01
Luxury product and brand purchasing behavior: A conceptual perspective
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2023 .06
중국 밀레니얼 세대 명품 브랜드 소비동기에 관한 연구: 소비자 자민족중심주의의 조절효과를 중심으로
Journal of China Studies
2020 .01
Impacts of U.S. affluent consumers’ luxury goods consumption beliefs on repeat purchases of luxury goods: Generational and gender comparison analyses
Journal of Global Fashion Marketing
2015 .06
골프용품 소비자의 명품가치가 준거집단 영향력 및 명품구매의도에 미치는 영향
관광레저연구
2015 .11
Faithful and luxurious: Mediating halal with luxury through self-congruity
Journal of Global Fashion Marketing
2024 .09
Do luxury brands have to trade off for sustainability?
Journal of Global Fashion Marketing
2024 .09
Conspicuous value and luxury purchase intention in sharing economy in emerging markets: The moderating role of past sustainable behavior
Journal of Global Fashion Marketing
2023 .01
“I like to buy pre-owned luxury fashion products”: Understanding online second-hand luxury fashion shopping motivations and perceived value of young adult consumers
Journal of Global Fashion Marketing
2023 .06
Pride versus Face: What Motivates Asian Consumers’ Luxury Purchase?
Academy of Asian Business Review
2018 .01
Gen Z consumers’ intention to adopt online collaborative consumption of second-hand luxury fashion goods
Journal of Global Fashion Marketing
2024 .09
중국 성인소비자의 소비성향과 제품가치평가가 패션 사치품 구매의도에 미치는 영향
소비문화연구
2022 .12
Beyond Revenge Spending: Exploring the Role of Loneliness and Online Brand Equity in Sustained Luxury Consumption Among Asian MZ Adults
ASIA MARKETING JOURNAL
2025 .04
중국 신세대 소비자의 명품과 복제품 브랜드 구매의도에대한 사회적 동기 및 개인적 동기의 영향
무역연구
2018 .01
삶의 자기결정권 선호에 따른 밀레니얼 세대 청년층의 인구이동 특징
한국지역개발학회지
2020 .12
트럼프 정부 출범 이후 미-러 관계와 한국의 대러정책 지향
국방연구
2018 .01
0