지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Consumption Motivations for Counterfeit Luxury Brands: Moderating Role of Genuine Brand Experience
무역연구
2021 .10
How do moral judgment and saving face interact with positive word–of–mouth regarding counterfeit luxury consumption?
Journal of Global Fashion Marketing
2024 .03
The Influence of Brand Awareness on the Intention of Buying Counterfeit Brands
산경연구논집
2018 .01
패션관련 사치품에 대한 태도 및 구매의도에 관한 연구: 30대 중국여성의 해외관광 경험자를 대상으로
관광레저연구
2020 .05
Consumer attitudes and purchase intentions toward fashion counterfeits: Moderating the effects of types of counterfeit goods and consumer characteristics
Journal of Global Fashion Marketing
2016 .01
중국 소비자의 유교적 가치가 명품 구매의도에 미치는 영향: 물질주의의 조절효과를 중심으로
무역연구
2017 .01
중국 밀레니얼 세대 명품 브랜드 소비동기에 관한 연구: 소비자 자민족중심주의의 조절효과를 중심으로
Journal of China Studies
2020 .01
골프용품 소비자의 명품가치가 준거집단 영향력 및 명품구매의도에 미치는 영향
관광레저연구
2015 .11
Mediating effect of self-control between life satisfaction and counterfeit consumption among female consumers
Journal of Global Fashion Marketing
2016 .09
A Motives’ Conceptual Framework of Luxury Brands in China: Focus on Generational Difference
무역연구
2020 .01
Luxury product and brand purchasing behavior: A conceptual perspective
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2023 .06
명품관광에 대한 지각된 가치가 브랜드 태도 및 행동의도에 미치는 영향
MICE관광연구
2017 .01
한중 소비자들의 위조품 구매의도에 미치는 요인에 관한 실증 연구
동북아 문화연구
2017 .12
Do luxury brands have to trade off for sustainability?
Journal of Global Fashion Marketing
2024 .09
중국 위조품소비자의 제품태도가 구매의도에 미치는 효과
현대중국연구
2016 .01
중국소비자들의 위조명품브랜드 구매의도에 영향을 미치는 요인: 가시성(visibility)과 지각된 위험의 조절효과
지역과 세계
2019 .01
Pride versus Face: What Motivates Asian Consumers’ Luxury Purchase?
Academy of Asian Business Review
2018 .01
The Effect of Perceived Similarity on Counterfeit Luxury Consumption: Roles of Perceived Values and Regulatory Focus
산업경제연구
2023 .04
Impacts of U.S. affluent consumers’ luxury goods consumption beliefs on repeat purchases of luxury goods: Generational and gender comparison analyses
Journal of Global Fashion Marketing
2015 .06
Transforming luxury: Global luxury brand executives’ perceptions during COVID
Journal of Global Fashion Marketing
2023 .01
0