메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안혜진 (건국대학교) 이승하 (중앙대학교) 서국선 (중앙대학교)
저널정보
한국엔터테인먼트산업학회 한국엔터테인먼트산업학회논문지 한국엔터테인먼트산업학회논문지 제18권 제4호
발행연도
2024.6
수록면
1 - 13 (13page)
DOI
10.21184/jkeia.2024.6.18.4.1

이용수

DBpia Top 5%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
As the concept of “pop-up” expands to cover various types of events, Pop-up Stores have become a major brand marketing tool that creates various effects and entertainment that provides users with various experiences. This study analyzed the relationship between the user"s relationship quality and behavioral intention to the pop-up store, focusing on the pop-up store"s “experience value” to examine the entertainment characteristics of brand marketing. This study conducted a path analysis through Structural Equation Modeling based on a pop-up store visitor survey. In addition, the difference in entertainment according to user characteristics was analyzed through difference test. The study results are as follows. First, among empirical values of pop-up stores factors, entertainment and service excellence had a positive effect on relationship quality. Second, relationship quality had a positive effect on positive word of mouth and revisit intention. Third, As a result of verifying the difference by user characteristics, entertainment differed according to the gender and number of experiences of users. This means that entertainment functions as an important value criterion according to the type of pop-up store visitors. This study expands the scope of related research by analyzing pop-up store’s brand marketing based on experiential values, relationship quality and behavioral intentions. Furthermore, it highlights the potential of utilizing brand marketing strategies that apply the value criteria of pop-up store visitors.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0