메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정상현 (한국외국어대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제43호
발행연도
2024.7
수록면
1 - 20 (20page)
DOI
10.24285/CLER.2024.7.43.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
ChatGPT, developed as a language model, has attracted increasing interest in educational applications, especially in the field of foreign languages. This study explores how ChatGPT can be used to create Chinese language teaching materials. Since different levels and types of materials can be created for the same learning content in a short time, personalized learning materials can be implemented. Furthermore, if instructors can reduce the time spent on preparing and creating materials, they can spend more time investing in capacity building and researching different teaching methods. Considering the ethical issues and risks of using artificial intelligence such as ChatGPT, including the potential for lowering learners’ critical thinking skills, this study presents specific examples of instructor-created learning materials and explores how ChatGPT can be effectively used in Chinese language teaching in the future. While this research only covers the steps for instructors to create various teaching materials based on ChatGPT, it is necessary to verify their educational effectiveness after using them in actual classes. Although we have focused on the production of text materials, generative AI tools can easily produce videos with voice dubbing, so it is necessary to continue research on the production and use of educational videos.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구 고찰
Ⅲ. 중국어교육을 위한 ChatGPT 활용
Ⅳ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0