메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한진희
저널정보
인문사회예술융합학회 문화와융합 문화와 융합 제43권 제5호
발행연도
2021.5
수록면
1 - 20 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to understand the perception of instructors and learners about synchronous online classes and to deduce implications for conducting effective online classes as they are becoming more common and long-term because of COVID-19. This paper presents the results of a survey conducted at the end of the Fall Semester 2020 at C University, which is located in Gyeonsangnam-do. A total of 39 instructors and 188 learners participated in this study. Findings revealed that instructors need to familiarize themselves with the system for conducting online classes. Additionally, the need for a system to facilitate communication between instructors and learners was identified. Further, it was found that instructors need to choose the class type according to the characteristics and objectives of their class. This study has limitations in that it was conducted only at one university. However, it revealed meaningful findings that could be used to improve synchronous online classes. In future, several studies on online classes are anticipated.

목차

1. 서론 2. 온라인 수업 3. 연구방법 및 내용 4. 연구결과 5. 결론

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091041654