메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
린첸이 (Captial Normal University School of Music)
저널정보
한국음악교육학회 음악교육연구 음악교육연구 제53권 제1호
발행연도
2024.2
수록면
123 - 141 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study focuses specifically on the analysis and the comparison of the latest music curriculum standards from Mainland China, Hong Kong SAR and Macao SAR. According to the three music curriculum standards, different strategies are used to promote arts education. China's Compulsory Education Art Curriculum Standards (2022 Edition) adopts a comprehensive design for art education, while Hong Kong's Art Education Learning Area Curriculum Guide (Primary 1- Secondary 6, 2017) adopts an interdisciplinary approach. Macao's Requirements of Basic Academic Attainments (Music, 2015) is a practical document that details various indicators. This article provides an objective analysis of the goal positioning of education policies across various regions through comparative research. It compares the curriculum frameworks, learning targets, and objectives outlined in recent education documents. The analysis reveals that the "core competencies" of Mainland China’s music curriculum standards are implicit within the music standards of Hong Kong and Macao. "Educating people with aesthetics and educating people with culture" is the core of the curriculum standards of all three regions in China, emphasizing the importance of learning traditional Chinese music culture to enhance cultural identity and interdisciplinary learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0