메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
편진수 (현대모비스) 이민섭 (현대모비스) 이상무 (현대모비스) 오상훈 (현대모비스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2024 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2024.6
수록면
272 - 276 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The shock absorber is a component that supports the vehicle within the suspension and finally absorbs the impact of the road surface. However, because it is a vertical structure, it occupies a large space in the suspension, causing lower body effect and restrictions on the interior space of the vehicle. This study introduces an electric damping structure using a motor-reducing device that can replace the existing shock absorber. You can see how it can be applied to the suspension structure by introducing the concept within the chassis structure of the electric damper. In addition, you can find out how each part was designed according to the damping force, reaction speed, and K&C characteristics, which are the performance items required by the damper. As a result, we will describe the effects that electric dampers can bring to the future mobility market when actually installed in a vehicle.

목차

Abstract
1. 서론
2. 서스펜션 댐퍼의 개념
3. 전동 로터리 댐퍼의 설계
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-090303543