메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이제영 (전주대학교) 박찬흥 (전주대학교)
저널정보
교육종합연구소 교육종합연구 교육종합연구 제22권 제1호
발행연도
2024.2
수록면
279 - 300 (22page)
DOI
https://doi.org/10.31352/JER.22.1.279

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study provides a comprehensive analysis of the influence of gamification on non-cognitive outcomes in English language learning, with a specific focus on South Korea. To accomplish this, a meta-analysis was performed using a random effects model. This analysis encompassed the results from 16 individual case studies across a total of 9 research papers. The findings revealed an average effect size of .565, slightly surpassing the medium effect size. Furthermore, the study investigates the impact of various factors, such as publication type, experimental design, school level, and technology integration, on these outcomes. In summary, this research highlights the significant role of gamification in enhancing non-cognitive outcomes in language learning and emphasizes the necessity of further research into its effects across diverse educational settings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0