메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박문영 (제주대학교) 김민경 (영남이공대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제88집
발행연도
2024.8
수록면
167 - 191 (25page)
DOI
10.21087/nsell.2024.08.88.167

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores the task-based needs analysis for developing general English courses at Korean vocational colleges. It aims to identify specific English skills required in professional settings, contrasting with general-purpose English education. The research addresses key questions, including preferred learning styles and specific English tasks necessary for students" future careers. Surveys conducted with students and instructors revealed a strong preference for practical, job-related English skills over traditional exam-focused learning. The findings highlight the inadequacy of current curricula in meeting these practical needs, emphasizing the necessity of English for Specific Purposes (ESP) education. This study provides essential insights for curriculum developers to incorporate learner needs, digital literacy, and specific occupational language skills in vocational English education, ultimately enhancing students" employability and workplace readiness.

목차

I. 서론
II. 연구 배경
III. 연구 방법
IV. 연구 결과 및 논의
V. 결론
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-090648798