메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이은경 (전주대학교 인문과학종합연구소)
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제50권 제2호
발행연도
2024.5
수록면
197 - 218 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to elucidate grammatical positions of the primary syntactic elements: N, A and Ad. While N and A exhibit a closely related modification relationship, Ad encompasses a considerably broader range of modification categories. Consequently, the positions of these elements are free and flexible due to their distinct positional properties. Understanding how English L2ers perceive and differentiate these elements through a modification rule is of interest. To address these questions, a survey was conducted with 132 L2ers. Three main findings emerged: firstly, L2ers demonstrate the highest comprehension of N. Secondly, the positioning of Ad is various, given their wider range of modification categories. Thirdly, starting from grammatical understanding through semantics, the positional placement of N, A and Ad is fixed and formulated. SPSS analysis revealed the mean values on four graders showing only slight difference for Ad. The X2 value of all sentences reflects that even 4 sentences indicate the light or intermediate difference. Moreover, t-values comparing majors to non-majors mean moderate or significant difference for A and Ad, with 11 significant t-values observed across all sentences. Hence, prioritizing grammaticality over semantic tips helps L2ers identify N, A and Ad. (Jeonju university)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0