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학술대회자료
저자정보
김동규 (현대모비스) 김지훈 (현대모비스) 김영일 (현대모비스) 김한수 (현대모비스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2024년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2024.11
수록면
413 - 420 (8page)

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Multi-chamber air suspension systems can change the stiffness of the spring internal volume through valve operation signals using valves located at the dividing points inside the chambers.
The purpose of this paper is to individually control the stiffness of each corner by considering the direction and magnitude of load transfer by distinguishing left and right and acceleration and deceleration when a vehicle equipped with a multi-chamber air suspension turns. We performed an actual vehicle unit experiment to show that roll motion can be improved through stiffness control using this judgment logic. We show that roll motion can be improved more through this control method than the existing method of controlling all corners with hard stiffness.

목차

Abstract
1. 서론
2. 강성 제어에 따른 경향성 파악을 위한 원리 시험
3. 개별 코너 강성 제어 SW를 통한 차량 거동 개선 시험
4. 결론
References

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