메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
류봉원 (한양대학교) 강태영 (한양대학교 예술체육대학 무용학과)
저널정보
한국무용교육학회 한국무용교육학회지 한국무용교육학회지 제35권 제3호
발행연도
2024.9
수록면
213 - 232 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to empirically analyze and identify the impact of adult ballet's comprehensive marketing strategy on increasing brand value. The research results are as follows. First, the significance of the comprehensive mar- keting strategy's impact on the image, identity, equity, and loyalty of the adult ballet brand. In addition, purchase cost, customer convenience, and communica- tion were found to have a statistically significant and positive influence on brand image. Second, as a result of the regression coefficient significance test for the impact of comprehensive marketing strategy on the brand identity of the adult ballet brand, it was found that purchase cost and communication had a statistically significant positive (+) impact on the brand identity. Third, in a regression analysis of the impact of comprehensive marketing strategy on adult ballet brand brand equity, customer convenience, customer convenience, and communication were found to have a statistically significant and positive influence on brand equity. Fourth, the significance of the regression coefficient of the impact of comprehen- sive marketing strategy on brand loyalty of adult ballet brands showed that cus- tomer benefits, purchase costs, and communication had a statistically significant positive (+) impact on brand loyalty.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0