메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박준형 (국립부경대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제28권 제2호
발행연도
2024.9
수록면
65 - 100 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Based on the question-answer teaching method in teaching and learning English reading, this study aims to propose a new relational model between users and ChatGPT as a practical and symbiotic method of utilizing AI. In the dialogues presented in this paper, between me (instructor) and ChatGPT (virtual student), and between students (mentors) and ChatGPT (mentee), I position ChatGPT as both the object of being instructed and the agent of learning. This approach seeks to move away from the traditional perspective of viewing AI as a competitor or a substitute for human intellectual labor, which focuses on results―what AI can do for us. Furthermore, the goal is to shift the perspective of students, as users of ChatGPT, from passive, uncritical recipients of the information and answers provided by AI, to proactive learners and practitioners with three interconnected specialized roles: questioners, conversationalists, and future AI prompt engineers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0