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논문 기본 정보

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학술저널
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이광섭 (광명산업) 김정수 (광명산업) 유병훈 (광명산업) 김동수 (광명산업)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제33권 제4호
발행연도
2025.4
수록면
291 - 296 (6page)
DOI
10.7467/KSAE.2025.33.4.291

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This study makes a relative comparison of a vehicle seatbelt anchorage strength test and a quasi-static analysis by using an LS-Dyna, and attempts to propose a method to reduce the error rate of the FEA(Finite Element Analysis) results by using statistical techniques effectively. This study selects 7 main factors that affect the result of the FEA, and evaluates the relative importance of potential causes by applying the AHP(Analytic Hierarchy Process) technique to improve the reliability of the result of the FEA and the optimization to reduce the error rate in the FEA through the design of the experiments.

목차

Abstract
1. 서론
2. 해석 모델 및 잠재 요인 선정
3. 근본 원인 분석
4. 해석 결과 최적화
5. 결론
References

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