메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Eunjeo Kim (Dankook University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제55호
발행연도
2020.4
수록면
327 - 362 (36page)
DOI
10.17002/sil..55.202004.327

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the use of RDs in relation to critical thinking ability (CTA) and academic emotions quotient (AEQ). In order to accomplish this research purpose, 91 EFL participants were introduced to 10 RDs and encouraged to utilize them in their presentation scripts. Data sources were from the three tests of AEQ, CTA and RDs. The data was analyzed by one-way ANOVA 22.0 and Pearson Product Moment Correlation. The analysis indicated that there was a valid correlation among RD, AEQ and CTA. Anxiety and shame in AEQ indicated the highest negative correlation with evaluation of RD whereas CTA was positively correlated with evaluation of RD. Additionally, there was a significant difference depending on L2 proficiency levels. EFL learners at a higher proficiency level tended to utilize more and diverse RDs than ones at a lower proficiency level. The results implied that when EFL learners engaged in CTA, their cognitive processing stimulated utilization of RDs, making them less anxious and shameful, thereby affecting CTA.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Method
4. Results
5. Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (85)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0