메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2003년 추계학술대회논문집 1호
발행연도
2003.11
수록면
189 - 194 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Recently many studies related to the lean-burn technology of gas engine have been carried out to improve fuel enconomy by minimizing the reduction of power output and to reduce exhaust emisson. Lean combustion is effective way of improving fuel economy and reducing emission gas of S.I. It is investigated that the effect of initial pressure, excess air ratio and ignition time on combustion performance and exhaust emission characteristics of stratified pattern in a cylinderical constant volume combustion chamber. Gas Chromatograph is used to determine the CO₂, CO. O₂, UHC concentrations in the chamber. The measurement of methane-air mixture are performed excess air ratio varing from 1.1 to 1.4 . As a result, in the case of RI shows better exhaust emission characteristics. Especially RI condition reduced more CO₂ and UHC concentration than that of HI or LI conditions. In case of Inhomogeneous conditon, UHC and CO₂ is reduced in accordance with increasing initial charge pressure but O₂ is reduced. Especially, when the excess air ratio of initial charge mixture is 3, UHC and CO₂ is redued compared to any other conditons.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.실험장치 및 방법

3.실험결과 및 고찰

4.결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014023972