메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 자동차공학회논문집 제1권 제2호
발행연도
1993.9
수록면
34 - 41 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In order to reduce harmful substances such as particulates and nitric oxides emitted from diesel engine, many kinds of methodology like high pressure spray of diesel fuel oil, exhaust gas recirculation, emulsified fuel usage and dual fuelling have been studied.
Dual fuelling of a diesel engine with hydrogen which is well-known as the clean fuel and has excellent
combustibility is expected to be effective in reducing harmful substances from diesel engine.
This experimental study was conducted to investigate the effect of premixed hydrogen with intake air on the performance and particulate emission characteristics using a single cylinder, prechamber type diesel engine.
As a result, it was clarified that a hydrogen-premixed diesel engine can be operated in the state of
lower particulate emission and slightly aggravated fuel economy, compared with the conventional diesel engine.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.실험장치 및 방법

3.실험결과 및 고찰

4.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014081214