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한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1992년 춘계학술대회논문집
발행연도
1992.6
수록면
241 - 258 (18page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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In this study, the function of a hydraulic brake system with a vacuum
booster is theoretically analyzed according to the mutual relations which follow:
- the brake pedal force vs. booster input force
- the booster output force vs. cylinder input force
- the master cylinder output force vs. hydraulic line pressure
- the hydraulic line pressure vs. braking deceleration.
Also, it is developed a numerical program based on the theory which is able to
predict and analyze the pedal force characteristics at the beginning of the
initial stage of brake system design. Analytical results are compared to the
experimental vehicle test to evaluate the propriety of the theory.

목차

Abstract

제Ⅰ장 서론

제Ⅱ장 제동장치의 제동력에 관한 이론

제Ⅲ장 실차 시험

제Ⅳ장 결과 및 고찰

제Ⅴ장 결론

참고문헌

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