메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2003년 추계학술대회논문집
발행연도
2003.11
수록면
1,453 - 1,457 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The pantograph for Krean High Soeed Train was developed by home-grown technology. In this study, a system to measure the contact of pantograph is developed and installed on the prototype high speed train, Contact forct force prevents the pantohraph from separsting from the eatenary. However xecessive contact force causes rapid erosion ertenary. The contact can be divided into lift forcen and spring force. Conract force measurement is conducted while the train runs on the track The lift force is measured by the load cell on the roof stparately and combined with the spring force of pan-head to form the contact force. Measured results show that the contact force of the pantograph of Koreann High Speed Train is below the upper limit regulated by the high speed train standards. The contact force measuring system provides data to evaluate safety of the catenary system.

목차

Abstract

1.서론

2.접촉력 계측의 원리

3.한국형 고속전철 집전장치의 주요특성

4.접척력 계측 시스템

5.접촉력 계측과 결과

6.결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-014218937