메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
호서사학회 역사와 담론 호서사학 제40집
발행연도
2005.4
수록면
257 - 275 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Purpose of this paper is to understand the educational circumstances of France from 17th century to the 18th century. In this period, the "College", stepping stone to score a success in life, played an important role in all educational institutions.
Home destitute of space, humble furniture for study and disparity in years among family members in 17th century has improved during the 18th century. But the french "Parlements" and the government did not contribute to solve the humble educational conditions out of the house but deteriorated them. In particular, that deterioration become decisive when the "Parlements" decide to close the "colleges de Congregation de Jesus" due to the accident of "La Valette".

목차

Ⅰ. 서론

Ⅱ. 인구, 가정 안의 교육환경

Ⅲ. 가정 밖의 교육환경 : 콜레쥬의 쇠퇴

Ⅳ. 결론

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-911-015235431