메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2006년도 춘계학술대회 강연 및 논문 초록집
발행연도
2006.6
수록면
2,686 - 2,691 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, a new bushing model for vehicle dynamics analysis using Bouc-Wen hysteretic model was proposed. Bushing components of a vehicle suspension system are tested to capture the nonlinear and behavior of the typical rubber bushing elements using the MTS machine. The results of the tests are used to define parameters in the Bouc-Wen bushing model, which was employed to represent the hysteretic characteristics of the bushing. Its parameters are obtained by using genetic algorithms. Sensitivity indices of parameters are extracted from the sensitivity analyses. ADAMS program was used for the identification process and VisualDOC program was employed to find the optimal parameters of the model. A proposed Bouc-Wen bushing model is applied to a half-car simulation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 부싱 특성 실험
3. 부싱 모델
4. 부싱모델의 민감도해석과 파라미터 규명
5. 1/2 차량 시뮬레이션
6. 결론
후기
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-016786187